Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Air Europa-Iberia: Avianca opta a las rutas que queden vacantes

Ya se conoce la lista de candidatos a hacerse con las rutas que Iberia o Air Europa se vean obligadas a ceder a terceros para que la Comisión Europea autorice la integración de la segunda en IAG.

El CEO del holding aéreo, Luis Gallego, ha confirmado que Avianca, Binter, Iberojet, Ryanair, Volotea y World2Fly son las que “han expresado formalmente” su deseo de ser remedy takers, según ha podido saber Preferente. “Son las que estamos planteando a la Comisión Europea”, revela.

Como ha dicho Gallego, se trata de un “amplio abanico” de posibilidades, “fruto de las conversaciones que hemos mantenido con muchas empresas del sector y muestra el importante avance que hemos logrado en los últimos meses”.

“Vamos a seguir trabajando con la Comisión con el objetivo de alcanzar un acuerdo equilibrado que proteja suficientemente la competencia y, al mismo tiempo, nos permita convertir Madrid-Barajas en el gran hub del sur de Europa que debería ser”, añade.

Iberia operaba hacia 25 ciudades de América y Air Europa, con 24, y ambas se solapaban en 14 destinos. Como recogió REPORTUR.com.ar, Bruselas reconoce la difícil situación financiera por la que pasa Air Europa, por lo que ha incluido en la documentación que prepara la opción de quiebra de la aerolínea en el caso de no finiquitarse la compra por parte de Iberia (La quiebra de Air Europa es una opción para la Comisión Europea).

 

The post Air Europa-Iberia: Avianca opta a las rutas que queden vacantes appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO