Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Argentina pierde atractivo turístico al encarecerse para Chile y Brasil

Según un informe privado, en los últimos 5 meses los turistas internacionales perdieron poder adquisitivo en el país. El poder de compra para chilenos y brasileños en la Argentina cayó entre el 38% y el 42% en los últimos 5 meses, respectivamente, lo que se prevé que impacte de manera directa en el turismo internacional, especialmente en el regional.   

Tomando los dos países que representaron el 37% de los visitantes extranjeros durante 2023, los chilenos pudieron comprar, en promedio, 12% más que en el promedio de los últimos 5 años, y los brasileños pudieron comprar 16% más que el promedio.

Pero ahora los chilenos perdieron 42% de su capacidad de compra desde diciembre hasta la actualidad, mientras que los brasileños perdieron 38%. Esto es algo extrapolable a la mayor parte de los turistas internacionales, independientemente de su origen y si bien esta situación no impacta de manera inmediata en los flujos de turismo, ciertamente tendrá efectos a mediano plazo sobre el nivel de actividad, indicó el IERAL y publicó Infobae.

Entre otros datos coyunturales, la brecha entre el dólar oficial y blue se achicó sustancialmente y las maniobras en el mercado paralelo ya distan de ser tan convenientes como hasta el último cuatrimestre de 2023, como vino revelando REPORTUR.com.ar. (El dólar impulsa el turismo de compras en Argentina).

 

The post Argentina pierde atractivo turístico al encarecerse para Chile y Brasil appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO