Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Boom en Booking y Expedia ante uso de ChatGPT para viajar

Booking y Expedia viven un boom de viajes con el uso de la Inteligencia Artificial (IA) generativa ChatGPT, pues en una encuesta realizada en marzo a más de 1.000 viajeros estadounidenses por analistas del Bank of America reflejó que el 44% de los encuestados usaron ChatGPT para planificar sus viajes.

Booking y Expedia tienen la opción de combinar la IA conversacional con las herramientas de reserva. Booking lanzó el año pasado un planificador de viajes con IA, el cual combina las recomendaciones de la IA, con las capacidades de la IA conversacional de ChatGPT, así lo recoge Investors.

Por su parte, Expedia colaboró con el desarrollo de la tecnología de OpenAI para lanzar una función de chat y acaba de lanzar Romie, que es un planificador de viajes de IA.

Como lo informó REPORTUR.us, Ariane Gorin, CEO de Expedia, garantizó recientemente que el planificador de viajes Romie, recién lanzado por la compañía, va más allá de la visualización y la planificación a la reserva, hacia la experiencia del cliente durante el viaje por lo que considera que no fracasará como otros en el mercado. (Expedia: nueva jefa detalla por qué su planificador con IA no fracasará).

Gorin cree que las startups de planificación de viajes a veces fracasan pero que gran parte del valor que puede aportar Romie al viajero es esa experiencia de principio a fin, desde la planificación hasta la reserva y durante el viaje, dijo en su momento a Phocuswire.

The post Boom en Booking y Expedia ante uso de ChatGPT para viajar appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO