Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Royal Caribbean trabaja en barcos más anchos y menos altos

El director ejecutivo de Royal Caribbean, Michael Bayley, manifestó que la naviera está trabajando en barcos más anchos y menos altos para destinos con puentes que hacen difícil el acceso de cruceros grandes a ciudades como Baltimore o Tampa.

Así mismo, señaló que un barco de estas características podría formar parte de la clase Discovery, aunque considera que no es tan sencillo hacer que un barco sea más ancho y menos alto, “pero constantemente analizamos la posibilidad de colocar barcos en esos lugares. Así que, tal vez la clase Discovery tenga la gran solución para eso”, manifestó Bayley, según lo recoge Travel Weekly.

Bayley ha venido comentando sus planes con buques de la clase Icon en Galveston, donde quiere “hacerse grande» en Texas. La naviera tiene en desarrollo dos barcos de esta clase y espera la naviera que para el verano de 2025 este listo el Star of the Seas.

Como lo informó REPORTUR.us, pese a que los megacruceros han sido un éxito en los últimos años para Royal Caribbean, como el Icon of the Seas el más vendido en la historia de la compañía, Bayley anunció en marzo que se concentrarán en barcos más pequeños y más rentables. (Giro de Royal Caribbean hacia más barcos pequeños y más rentables).

Otra de las razones para cambiar de rumbo es que las embarcaciones de menor tamaño de Royal Caribbean ya están viejas y necesitan ser renovadas. Así mismo, tienen la facilidad de realizar itinerarios fuera del Caribe, por lo que las tarifas son más elevadas y ofrece mayor satisfacción de los clientes, así lo explicó en su momento Jay Schneider, director de innovación de productos de Royal Caribbean Group.

The post Royal Caribbean trabaja en barcos más anchos y menos altos appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO