Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Miedo en Booking, Expedia, Airbnb, Marriott y Hilton al frenarse viajes

En los informes de resultados del segundo trimestre del año, Booking, Expedia, Airbnb, Marriott y Hilton, coincidieron en un freno de viajes para el tercer trimestre y el próximo año. Booking actualizó sus proyecciones porque considera un ligero retroceso en la previsión de ingresos que ha bajado un 2%.

Ariane Gorin, CEO de Expedia, manifestó recientemente que para el tercer trimestre proyectaban una contracción en la demanda y ha reducido sus expectativas para el resto del año. Así mismo, a inicios de agosto las acciones de Airbnb cayeron más del 16%, pues la compañía dio a conocer sus perspectivas negativas para el tercer trimestre, donde incluyó la baja demanda de los estadounidenses pese a la temporada alta de verano.

Mientras tanto, el director financiero y vicepresidente ejecutivo de Desarrollo de Mariott, Leeny Oberg, indicó que el tercer trimestre tendrá una baja demanda y además débiles precios en la región, especialmente en noviembre para Estados Unidos por las elecciones presidenciales.

Como lo informó REPORTUR.us, de acuerdo con la presentación de resultados del segundo trimestre del año de Hilton, América es la región donde menos creció el RevPAR (Ingresos por habitación disponible) con 3%, mientras Europa alcanzó 7% y Asia Pacífico 11%. (Hilton sufre en América el mayor freno a su crecimiento).

Hilton registró beneficios que superaron las expectativas de los analistas. Sin embargo, sus acciones cayeron 1,7% porque las proyecciones de la empresa no alcanzaron las estimaciones.

The post Miedo en Booking, Expedia, Airbnb, Marriott y Hilton al frenarse viajes appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO