Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El ‘sexenio Sheinbaum’ añadirá 87 mil cuartos hoteleros aunque habría potencial para 168 mil

Braulio Arsuaga, presidente del Consejo Nacional Empresarial Turístico (CNET), prevé que durante el mandato de Claudia Sheinbaum México hará 87 mil cuartos hoteleros, aunque tiene el potencial de construir 163 mil 500 cuartos.

Para lograr lo planteado, el CNET pide restituir la inversión de promoción del país en el exterior. “No estamos pidiendo que se regrese el CPTM (Consejo de Promoción Turística de México), pero sí que exista un tema orgánico para poder recibir dinero e invertir en la fortaleza de la marca México, que ha caído en el ranking; en relaciones públicas para poder traer influencers a que hablen bien del país y en la contención de crisis”, dijo Arsuaga.

Así mismo, el organismo propone la creación de nuevos centros integralmente proyectados en ciudades, no sólo en playas, sino además el desarrollo de nuevos productos turísticos de naturaleza.

Por otra parte, el CNET en su propuesta resalta la importancia de proyectos de creación de programas de turismo social, de apoyo a pequeñas y medianas empresas del turismo y de acompañamiento para destinos.

Como lo informó REPORTUR.mx, Arsuaga también planteó en Abastur 2024, ante la reciente toma de protesta de Sheinbaum, que el desafío del sector es la inseguridad, porque la mala imagen del país aleja a los turistas y detiene el crecimiento de las pequeñas y medianas empresas. Además, pidió mayor seguridad económica y jurídica de cara al inversor (Piden a Sheinbaum seguridad física y jurídica para proyectos turísticos).

 

The post El ‘sexenio Sheinbaum’ añadirá 87 mil cuartos hoteleros aunque habría potencial para 168 mil appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO