Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Agencias y militares acuerdan impulsar las ventas de Mexicana

La Asociación Mexicana de Agencias de Viajes (AMAV) aportará su experiencia para vender los vuelos de Mexicana de Aviación, ahora que la aerolínea recibirá nuevos aviones. Para esto, firmarán un acuerdo de colaboración que además impulse la actividad turística del país, con estrategias de promoción.

“Con base en nuestro trabajo cotidiano, pedimos comenzar a vender los boletos seis meses antes de la operación para garantizar que sea exitosa y con un buen factor de ocupación, pero sabemos que no siempre se puede y nos sumamos para trabajar con las fechas que nos indiquen. Si hay tres meses de antelación, le entramos sin problema”, comentó el presidente de la asociación, Felipe Cervantes.

Miembros de AMAV, que agremia más de 1,600 agentes de viajes, se han reunido con los militares de la Secretaría de la Defensa Nacional (Sedena) para concretar el acuerdo. “Tenemos un compromiso moral. Nos entusiasma saber de los planes de crecimiento de la empresa del Estado. Al iniciar el próximo año vienen nuevos aviones y con su modelo de negocio van a generar más oferta en beneficio de los pasajeros, de los destinos y del turismo”, comentó Cervantes, así lo recoge El Economista.

Como lo informó REPORTUR.mx, Mexicana de Aviación recibió su primer Embraer de nueva generación E195-E2, de las cinco aeronaves que les serán entregadas hasta mayo de 2025, con las que hará sus primeras rutas internacionales. (Mexicana recibe primer Embraer que usará en rutas internacionales).

Sedena estará a cargo de administrar el total de las 20 aeronaves, 10 del modelo E195-E2 y 10 del E190-E2, este último modelo para 108 pasajeros.

 

The post Agencias y militares acuerdan impulsar las ventas de Mexicana appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO