Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mayor hotelera en Cancún firma una década eclosión inimaginable

Riu, la cadena con más cuartos en Cancún, ronda la primera década desde el hito de abrir en Nueva York –adelantado en exclusiva por Preferente–, con el que rompió paradigmas para hacer escalar aún más su intocable modelo que la ha lazado como la cadena vacacional más rentable.

Según desgrana ‘Desarrollo‘, la hotelera española, desde este formato incuestionable, se lanzó a propagarlo con su apuesta a fondo por el urbano en grandes capitales de Estados Unidos y Europa, así como con el desembarco en Asia y África, y concentrando su crecimiento dentro de sus grandes destinos en hacerlo en Cancún.

El modelo de Riu se basa en 7 claves como tener una sola marca; en estar centrado en un cliente muy destacado (Tui); en ostentar casi todos sus hoteles en propiedad y así hacerlos a su medida; en evitar la cotización en Bolsa; en focalizarse en un único producto y en un solo nicho, y en los destinos con más margen.

 

Puede consultar el reportaje completo pulsando sobre el siguiente enlace:

Riu quebró sus paradigmas en una década para hacer más escalable su intocable modelo

 

 

The post Mayor hotelera en Cancún firma una década eclosión inimaginable appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO