Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Decepción en Riviera Maya al caer la ocupación en febrero

De acuerdo con Andrea Lotito, vicepresidente de la Asociación de Hoteles de la Riviera Maya, la ocupación hotelera en febrero cayó 3 puntos porcentuales respecto al mismo periodo de 2024, generando cierta decepción. No obstante, indicó que hubo picos tres días del mes, pero solo fue para los hoteles all inclusive.

El reporte de febrero muestra tres picos del 90% el 15, 16 y 22, las mejores cifras registradas desde las festividades de inicio de año, las cuales llegaron a 95%, el más alto del año.

La Riviera Maya cerró febrero con una ocupación de 85% en aproximadamente 58 mil cuartos de hotel, esto según datos del Consejo de Promoción Turística de Quintana Roo (CPTQ), según Sipse.

Así mismo, esperan repuntes de ocupación hotelera, uno el próximo puente vacacional que celebran el Natalicio de Benito Juárez, y luego en Semana Santa cuando prevén llenos totales.

Como lo informó REPORTUR.mx, el municipio de Solidaridad está cada vez más cerca de cambiar oficialmente su nombre a Playa del Carmen. Y es que, con una mayoría calificada de 15 votos a favor y uno en contra, el cabildo local aprobó la propuesta en sesión realizada este miércoles 26 de febrero. La iniciativa ahora será enviada al Congreso del Estado para su ratificación. (Riviera Maya: Solidaridad avanza a renombrarse Playa del Carmen).

La propuesta tiene como objetivo reforzar la identidad local y potenciar la marca turística de Playa del Carmen a nivel global. La presidenta municipal, Estefanía Mercado, ha defendido la medida en distintos foros, argumentando los beneficios económicos y de proyección internacional que traería el nuevo nombre.

 

The post Decepción en Riviera Maya al caer la ocupación en febrero appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO