Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La marca Aeroméxico crece a costa de hundirse su filial Connect

El Reporte Extraordinario de Aerolíneas Nacionales de Pasajeros de AFAC indica que Aeroméxico incrementó en transporte de pasajeros 18% durante enero de 2025, respecto al mismo periodo de 2024, pero lo hizo a costa de su filial Aeroméxico Connect, que perdió un 21.3%.

Aeroméxico pasó de 848 mil pasajeros en enero de 2024 a 1 millón 13 mil pasajeros en 2025. Por su parte, Aeroméxico Connect transportó en enero de 2024 a 427 mil 800 pasajeros, mientras que en el mismo periodo de 2025 movilizó a 336.700 pasajeros.

Así mismo, Aeroméxico realizó 7.185 vuelos en el mismo periodo de 2024, con un crecimiento con relación a enero de 2024, cuando operó 7.754 vuelos, aumentando 24.9%. En cambio, Aeroméxico Connect operó 4.191 vuelos este año y en enero de 2024 realizó 5.211 vuelos, cayendo 19.6%.

Como lo informó REPORTUR.mx, Aeroméxico y Volaris transportaron un millón 292 mil pasajeros en vuelos internacionales durante enero de 2025. La cifra significó un incremento de 8.3 por ciento en comparación con 2024 y un aumento de 49.7 por ciento en relación con 2019. Estas aerolíneas mantuvieron una participación significativa en el mercado. (Viva y Volaris movilizan más pasajeros que Aeroméxico en enero.

La Secretaría de Turismo (Sectur) destacó que los vuelos nacionales e internacionales desempeñan un papel clave en el desarrollo del turismo. La conectividad aérea facilita el acceso a nuevos destinos y contribuye al crecimiento económico. El aumento en el número de pasajeros refleja la confianza en la industria aérea y su impacto en la actividad turística del país.

 

The post La marca Aeroméxico crece a costa de hundirse su filial Connect appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO