Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Booking presume de haber adelantado ya a Expedia en vuelos

El CEO de Booking, Glenn Fogel, señaló que por muchos años el negocio se centró en la reserva de hoteles, y luego incluyeron los vuelos, una decisión que considera acertada, pues ahora presume de haber adelantado a Expedia en venta de billetes durante el cuarto trimestre de 2024.

El ejecutivo mencionó que Booking.com seguirá avanzando, incorporando más segmentos de negocio aprovechando las compañías que ha comprado el holding, como OpenTable para ofrecer a sus clientes los restaurantes, porque está seguro de que el 100% necesita en dónde comer cuando viaja.

Fogel se refirió al inicio de la compañía cuando compraron hace más de 20 años a Active Hotels en 2004 por 165 millones de dólares y Booking en 2005 por 135 millones de dólares, es decir, 300 millones de dólares invertidos en empresas con algunos problemas financieros, por lo que refiere que han sido dos décadas construyendo a Booking Holdings, pero no con fusiones o adquisiciones como algunos le han dicho.

Como lo informó REPORTUR.us, recientemente Booking estimaba que está creciendo en reservas un 0.75% en este trimestre, pero en alquiler de rentas vacacionales le supera Airbnb, con 2.20% más, pese a que Fogel asegura que están avanzando en este segmento. (Booking se ve superada por Airbnb en alza de reservas en viviendas).

Fogel también señaló en su momento que siguen concentrados en una inversión adecuada a largo plazo, incluido el aprovechamiento y despliegue de la tecnología generativa de inteligencia artificial (IA), lo que les permitirá dar mayor impulso a su negocio.

 

The post Booking presume de haber adelantado ya a Expedia en vuelos appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO