Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Iberia operará 140 vuelos semanales entre Madrid y Estados Unidos, un 14% más que el año pasado, donde “los fundamentos de la demanda siguen sólidos. No hemos visto señales de ralentización”, ha señalado Marco Sansavini, presidente de Iberia, durante su intervención en el Foro Wake Up, Spain, descartando algún impacto económico por los aranceles que promueve el presidente Donald Trump.

Iberia está preparando su nueva estrategia, ‘Plan de Vuelo 2030’, que presentará en el mes de junio, cuyos tres pilares son “mantener la robustez financiera, desarrollar Madrid como un hub líder europeo y definir un futuro sólido para mantenimiento y handling”, una vez descartada la compra a Globalia de Air Europa.

“La operación de Air Europa era una herramienta para conseguir ese objetivo, no una meta”, por lo que desarrollo de Barajas “no lo vamos a conseguir con Air Europa, sino con el crecimiento orgánico y con las alianzas que tenemos en otros países”, citando entre ellas los acuerdos con American Airlines, Qatar Airways o Finnair.

Además, sobre los nuevos Airbus A321 XLR, “un avión de un sólo pasillo que permite cruzar el Atlántico”, reveló que les permite operar rutas a aquellos lugares donde no existe demanda suficiente para un aparato más grande, como por ejemplo las nuevas aperturas de Recife y Fortaleza, hacia un continente cuyos cinco destinos con más vuelos son Ciudad de México, Bogotá, Buenos Aires, Nueva York y Miami.

The post Iberia presentará en junio su nueva estrategia ‘Plan de Vuelo 2030’ y operará 140 vuelos semanales a USA appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO