Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Carnival: clientes sufren por bolsas volátiles pero se acostumbrarán

Durante la conferencia Seatrade Cruise Global el presidente ejecutivo de Carnival, Josh Weinstein, dijo que existe incertidumbre y el efecto dominó que afronta la economía mundial impacta la industria de cruceros.

Así mismo, señaló que los consumidores están observando la volatilidad y necesitarán algún tiempo para que se sientan cómodos con la incertidumbre, comentó Weinstein.

Por su parte, el director ejecutivo de Norwegian Cruise, Harry Sommer, indicó que el mercado iba bien hasta inicios de abril y hasta entonces habría dicho que todo iba bien; sin embargo, afirmó que con dos días inestables en las bolsas de valores no cambiarán sus planes, ni los modelos financieros a largo plazo, según Travel Weekly.

Como lo informó REPORTUR.us, con la incertidumbre que existe en el mercado por las medidas que pretende tomar la administración de Donald Trump, como el cobro de impuestos federales a las navieras en Estados Unidos, Carnival ha sido de las más afectadas, cayendo -19% en su cotización a finales de marzo. (Trump aflige a Carnival ante nuevas tasas a cruceros en USA).

Carnival, luego de un tercer trimestre con resultados sólidos, ahora se ve amenazada con los nuevos itinerarios que zarparán desde Miami, de acuerdo con lo informado por la naviera el año pasado.

 

The post Carnival: clientes sufren por bolsas volátiles pero se acostumbrarán appeared first on Noticias de turismo REPORTUR.

By magazineturisticodigital.com.ar

TURISMO DE ARGENTINA Y EL MUNDO